Korijeni Prve OŠ Srebrenik potiču od prije 58 godine. Naime, 20. septemba 1957. godine odlukom narodnog
odbora općine Srebrenik, formirana je prva puna OŠ sa sjedništem u Rapatnici koja je tada imala 13 odjeljenja od 1-8 razreda, 520 učenika i 7 prosvjetnih radnika. Prva generacija na području općine Srebrenik završava punu osnovu školu u trajanju od 8 godina školske 1958/59. 18.11.1963. godine izgrađena je i useljena prva zgrada OŠ u Srebreniku – montažnog tipa (zvana baraka), ali u to
vrijeme bila je jedna od najljepših zgrada.
Imala je 6 učionica sa pratećim prostorom tako su učenici 5,6,7 i 8-og razreda počeli pohađati školu u Srebreniku koja se zvala OŠ “Bajazit Kešetović” sa 7 područnih škola.
Tako prva generacija završava OŠ u Srebreniku 1963/64 školske godine. Zbog velikog priliva učenika ubrzo “baraka” postaje pretijesna, pa je sagrađena nova školska zgrada, koja je počela sa radom 1971/72 školske godine.
Pošto se broj učenika veoma brzo povećavao, 1975 godine izvršena je podjela OŠ “Bajazit Kešetović” na dvije škola i to: jedna sa sjedišem u Rapatnici sa istim imenom, a druga u Srebreniku sa novim nazivom “Mehmed Ibrahimović”. U Novembru 1977. godine u Srebreniku se formira srednjoškolski centar u zgradi OŠ, a osnovna škola seli u novo izgrađenu zgradu sa 12 učionica
i 2 kabineta, bez fiskulturne sale, gdje se i dan danas nalazi.
Od tada do danas još jednom se ova škola podijelila na dvije 1988. godine od OŠ “Mehmed Ibrahimović” formiraju se 2 škole, jedna sa starim imenom i novoformirana škola “Ivo Lola Ribar”, danas je to Druga osnovna škola Srebrenik. 1993. godine OŠ “Mehmed Ibrahimović” mijenja naziv u Prva OŠ Srebrenik.
Školska područja: Centar 1, Bare, Babunovići, Kiseljak, Uroža, Naselje Drenik, dio MZ Ćehaje i dio MZ Rapatnica.
Obrazovanje učenika od I-IV razreda osnovne devetogodišnje škole za područje Babunovića je organizovano u Područnoj školi Babunovići, sa sjedištem u Babunovićima, udaljenosti od centralne škole oko 3 km.
U centralnoj školi obrazovanje učenika IX razreda osnovne devetogodišnje škole, organizovano je za školsko područje Centralne škole.
Škola u skladu sa potrebama i mogućnostima organizuje instruktivnu nastavu za obrazovanje odraslih, odnosno formiranje redovnih odjeljenja za odrasle (u zavisnosti od interesa) ili polaganjem ispita u predviđenim ispitnim rokovima