Učenici devetih razreda Prve osnovne škole Srebrenik učestvovali su u Međunarodnom projektu „Blakan Kids Tube Fest“. Voditelj projekta je nastavnica Kimeta Buševac.
Cilj projekta je razvijanje svijesti o kulturi govora na društvenim mrežama, prepoznavanje i reagovanje na neprihvatljivo ponašanje na društvenim mrežama, te specifični ciljevi – razvijanje međupredmenih kompetencija i interkulturalnosti kroz zajedničke produkte i aktivnosti.
Učenici su učestvovali u realizaciji pet zadataka u trajanju po sedam dana (prvi zadatak 13. septembar; ukupno 6 sedmica). Nastavnik-mentor je Kimeta Buševac, prof. b/h/s jezika i književnosti.
Nastavnici mentori su trebali organizirati i realizirati radionice sa djecom – svaku radionicu na početku nedjelje, a tokom nedjelje učenicima biti podrška za realizaciju zadataka.
Teme radionica i zadaci za učenike:
1 – Kultura na društvenim mrežama
2 – Pravilno hešteguj – Slengovi i kultura govora
3 – Asertivna komunikacija na društvenim mrežama- Kulturno je reći NE
4 – Informiši se potpuno o onome o čemu želiš da pričaš
5 – Prevazilaženje treme i straha od javnog nastupa
Naziv svakog zadatka trebao je biti originalan, a nastavnik je imao autonomiju da realizuje zadatak u skladu sa mogućnostima, ali tako da je u skladu s ciljem zadatka. Svaki nastavnik je imao autonomiju i da izvodi radionice sa učenicima u skladu sa sposobnostima, mogućnostima učenika i kreativnim potencijalima kako učenika, tako i nastavnika. Za realizaciju svakog zadatka učenici su imali 7 dana.
- zadatak: Kultura na društvenim mrežama – Tokom ovog zadatka učenici su istraživali koji se kulturni sadržaji nude na društvenim mrežama. Nastavnica ih je usmjeravala, ukazivala na njima potrebne obrazovne i kulturne sadržaje, koji su zanimljivi i korisni. Uočavali su razlike između kiča, šunda, popularnih članaka i obrazovno-odgojnih i kulturnih.
- zadatak: Pravilno hešteguj – Slengovi i kultura govora – Mladi imaju svoju gramatiku, jezička pravila po kojima se njihov jezik razlikuje od jezika odraslih. Stoga, nije moguće mjeriti “pravilnost” ili “kvalitet” tog jezika van komunikacijskog čina u kome ne učestvuju oni sami. Jedna od osnovnih osobina jezika jeste to da se on mijenja i razvija – žargon mladih i brže od ostalih slojeva jezika. Promjene koje bilježimo sada uopće ne moraju imati uticaja na dalji razvoj našeg jezika. To treba razumjeti kao variranje jezika na generacijskoj skali, Radionica je osmišljena tako da su učenici po završetku mogli da prepoznaju i razlikuju dozvoljeni društveni tip humora na društvenim mrežama od nedopustive nepismenosti i vulgarnosti.
- zadatak: Asertivna komunikacija na društvenim mrežama – Kulturno je reći NE
U okviru ovog zadatka učenici su istraživali komunikaciju: vrste komunikacija; koja su moja asertivna prava; kako riješiti konflikte – kulturno te kako uputiti i primiti kritiku – kulturno. Kroz prezentaciju, diskutovanje i interaktivni radioničarski rad, djeca su usvojila pravilne obrasce ponašanja, uočili su jasnu razliku između kulturnog i nekulturnog ponašanja te su spoznali važnosti jasnog isticanja svog stava, na kulturan, asertivan način.
- zadatak: Opšta kultura – Informiši se potpuno o onome o čemu želiš da pričaš na društvenim mrežama – U ovom zadatku učenici su se bavili izvorima informacija, koji mogu biti različiti. Učenici su diskutovati o tome na koji način dolaze do informacija. Voditelj radionice, nastavnik Elvis Dorić, ih je usmjeravao, davao jasna uputstva o bezbijednosti djece na internetu i provjeravanju tačnosti informacija koje su pronalazili.
- zadatak: Prevazilaženje treme i straha od javnog nastupa – kroz prezentaciju predstavljeni su najčešći uzroci treme i straha od javnog nastupa. Navedeni su primjeri poznatih tremaroša. Te ideje za prevazilaženje treme kroz nekoliko koraka.
Kao produkt svakog zadatka, učenici su snimali videozapis, poruku kao sredstvo komunikacije, video koji traje od 3 do 5 minuta – stvaralački rad učenika.
Učenici su, tokom realizacije ovih zadataka, upoznati s mnogim novim pojmovima te su proširili svoje znanje o bitnosti kulture govora na internetu. Njihova nastavnica bila je tu da pomogne i ukaže na greške, te da ih uputi na put ka uspješnom izvršenom zadatku.